پارسی فارسی

بهترین وب پارسی

پارسی فارسی

بهترین وب پارسی

خواص آناناس برای پیشگیری از سرطانهای ریه و دهان

 مصرف میوه‌های غنی از فلاوونوییدها مانند آناناس در پیشگیری از سرطان های ریه و دهان مؤثر می‌باشند.


کار‌شناس صنایع غذایی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: مصرف میوه‌های غنی از فلاوونوییدها مانند آناناس در پیشگیری از سرطان های ریه و دهان مؤثر می‌باشند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه یزد، علی اکبر کمالی اردکانی افزود: آناناس حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی و فیبر و آنزیم‌هایی است که برای سلامت دستگاه گوارش و کمک به نگهداری وزن ایده آل و تعادل مواد مغذی مؤثر است.

  

وی ادامه داد: آناناس منبع خوب ویتامین C می‌باشد و آن را می‌توان به صورت خام یا پخته مصرف نمود.

کمالی با بیان این‌که میزان سدیم موجود در این میوه بسیار کم است عنوان داشت: این میوه دارای کالری کمی می‌باشد و فاقد اسیدهای چرب اشباع و کلسترول است اما منبع غنی از فیبرهای محلول و غیرمحلول مانند پکتین می‌باشد و همچنین دارای آنزیمی به نام برومیلین است که از طریق شکستن پروتئین به هضم غذا کمک می‌نماید.

این کارشناس یادآور شد: مصرف غذاهای غنی از ویتامین C از ایجاد برخی از بیماری‌ها جلوگیری کرده و در تقویت سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از عملکرد تخریبی رادیکال‌های آزاد مؤثر است.


آناناس منبع خوب ویتامینA و بتاکاروتن

کار‌شناس صنایع غذایی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به این که آناناس منبع خوب ویتامین A و بتاکاروتن می‌باشد که این ویتامین دارای خواص آنتی اکسیدانی است افزود: ویتامین A در بهبود عملکرد غشای مخاطی، پوست و رگ‌های خونی دارای نقش می‌باشد.


وی گفت: همچنین این میوه منبع خوبی از ویتامین‌های گروه B مانند فولات، تیامین، پیریدوکسین، ریبوفلاوین و مواد معدنی مانند مس، منگنز و پتاسیم است. پتاسیم یک عنصر مهم در سلول‌ها و مایعات بدن است که در تنظیم فشارخون و ضربان قلب نقش دارد و مس یک کوفاکتور مهم در سنتز گلبول‌های قرمز می باشد و منگنز نقش مهمی در پاک کردن بدن از رادیکال‌های آزاد دارد.


کمالی خاطرنشان کرد: آناناس در درمان بیماری‌های برونشیت، زکام، فشارخون بالا، آرتریت، حالت تهوع صبحگاهی موثر است.

وی با بیان این‌که از آب آناناس تازه در از بین بردن کرم‌های روده نیز استفاده می شود گفت: آب آناناس تازه در بیماری دیفتری و عفونت‌های گلو و سایر بخش‌های بدن نیز دارای اثرات مفیدی است.


وی با اشاره به فواید میوه آناناس گفت: از آنجایی که آناناس دارای آنزیم برومیلین است مصرف بسیار زیاد این میوه در دوران بارداری منجر به خونریزی از رحم می‌شود.



منبع

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد