پارسی فارسی

بهترین وب پارسی

پارسی فارسی

بهترین وب پارسی

طرز تهیه کباب بلدرچین

طرز تهیه کباب بلدرچین

طرز تهیه کباب بلدرچین در فر , دستور پخت کباب بلدرچین روی منقل زغال , xvc jidi fhf fgnv dk

طرز تهیه کباب بلدرچین

با مواد لازم موجود در این آموزش آشپزی می توانید برای 4 نفر کباب بلدرچین تهیه کنید ، در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری کباب بلدرچین تهیه کنید می توانید با ضرب و تقسیم کردن مواد ، مقدار مناسب مواد لازم را اندازه گیری کنید ، در ادامه با پارسی سرا همراه باشید.

مواد لازم برای 4 نفر

مواد لازم کباب بلدرچین

  • پیاز ۲ عدد
  • کره 50 گرم
  • برگ بو 2 عدد
  • لیمو ترش ۶ عدد
  • گوشت بلدرچین ۱ کیلوگرم
  • روغن زیتون ۴ قاشق غذاخوری
  • زعفران دم کرده ۱ قاشق غذاخوری
  • نمک ، فلفل سیاه و پاپریکا به اندازه کافی

دستور پخت کباب بلدرچین

طرز تهیه کباب بلدرچین

برای تهیه کباب بلدرچین خوشمزه ابتدا 1 عدد پیاز را پوست می گیریم و می شوییم و به چهار قسمت تقسیم می کنیم و همراه با گوشت بلدرچین و برگ بو داخل قابلمه ای قرار می دهیم و 3 لیوان آب روی گوشت می ریزیم و درب قابلمه را می گذاریم و اول روی حرارت زیاد می گذاریم

تا آب داخل قابلمه به جوش بیاید و بعد از جوش آمدن حرارت را ملایم می کنیم و اجازه می دهیم تا گوشت نیم پز شود و آب داخل قابلمه کاملا تبخیر شود و شعله را خاموش می کنیم و بلدرچین را در صافی می گذاریم و پوست روی آن را جدا می کنیم و روی تخته آشپزخانه قرار می دهیم

و با چاقو گوشت را در اندازه گوشت های کبابی خرد می کنیم و در کاسه ای بزرگ می ریزیم و پیاز باقیمانده را پوست می گیریم و می شوییم و حلقه حلقه خرد می کنیم و لابه لای گوشت می ریزم و روغن زیتون،آبلیمو ترش و زعفران دم کرده،پاپریکا و کمی نمک و فلفل سیاه روی گوشت ها می پاشیم

و با دست گوشت بلدرچین ها را زیر و رو می کنیم تا همه نقاط گوشت ها طعم دار شوند و بعد روی کاسه را سلفون می کشیم و داخل یخچال می گذاریم تا به مدت 1 الی 2 ساعت گوشت ها مزه دار شوند. سپس کره را از یخچال بیرون می آوریم تا با دمای محیط نرم شود.

کاسه محتوی گوشت بلدرچین را از داخل یخچال بیرون می آوریم و گوشت ها را به سیخ می کشیم و روی کباب پز با حرارت ملایم قرار می دهیم.کره اگر هنوز آب نشده بود در تابه ای کوچک قرار می دهیم و روی حرارت کم میگذاریم تا سریع آب شود

و با قلمو داخل کره می زنیم و مرتب روی گوشت ها می کشیم تا کاملا آغشته به کره بشوند(تا کباب ها خشک نشوند)کباب ها که آماده شدند می توانید چند عدد گوجه فرنگی نیز کباب کنید و همراه کباب بلدرچین نوش جان کنید.

در صورتی که بخواهید کباب بلدرچین را در فر تهیه کنید باید فر را با حرارت 190 درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود سپس بلدرچین ها را داخل سینی فر بچینید و داخل فر قرار دهید. بعد از 45 دقیقه اگر بلدرچین ها به طور کامل پخته بودند سینی را برای چند دقیقه زیر گریل قرار دهید تا رنگ بلدرچین ها طلایی شود.


فال روزانه 1 شهریور 98

فال روزانه 1 شهریور 98

فال روزانه 1شهریور , فال فردا یک شهریور , طالع بینی 1 شهریور ماه

فال روزانه 1 شهریور

فال روزانه یکی از انواع فال های بسیار پرطرفدار در سراسر جهان است که برای سرگرمی ایجاد شده است که می تواند برای لحظاتی شما را هیجان زده کند. برای مطالعه فال روزانه 1 شهریور 98 در ادامه با سایت سرگرمی پارسی سرا همراه باشید.

فال روزانه 1 شهریور

فال متولدین فروردین ماه

برای التیام یافتن زخم های ناشی از احساسات جریحه دار شده دیگران چندان عجله ای نداشته باشید تا فرصت مناسب برسد سپس اقدام کنید. اینکه بخواهید به دیگران کمک کنید کار پسندیده ای است اما درمان قلب و دل شکسته دیگران کار شما نیست تنها کافیست به حرف های آنان گوش دهید و کار دیگری انجام ندهید. در نهایت اگر خیلی تمایل به کمک کردن دارید اجازه دهید آن احساس سرخوردگی در آنان فروکش نماید و سپس برای انتخاب مسیر درست به آنان کمک نمایید. شما در این شرایط می توانید مانند یک قهرمان باشید تنها کافیست با صبر و حوصله به حرف دیگران گوش دهید.

فال متولدین اردیبهشت ماه

زندگی شما کمی آشفته شده است و علت آن فشار آوردن اطرافیان به شما و زندگی شماست اما اصل موضوع این است که شما قادر نیستید تغییری در زندگی خود ایجاد کنید و در واقع مقصر نیستید. روابط اجتماعی شما در روزهای آینده در شرف تغییرات است و ممکن است کمی اوضاع پیچیده شود و کارهایی که به شما محول شده است جنبه چالشی به خود بگیرد. با فال روزانه پارسی سرا همراه باشید ؛ بهتر است در روزهای پیش رو آهسته گام بردارید و سعی کنید به مرور کارها را انجام دهید بدون اینکه بخواهید همه را در یک زمان محدود انجام دهید و انرژی خود را از دست بدهید. برای کارهای خود به دنبال راه حل های موقتی نباشید و بر روی اهداف بلند مدت تمرکز نمایید.

فال متولدین خرداد ماه

در هفته ای که پیش رو دارید و مسائل مالی زیادی برای شما پیش خواهد آمد پس بهتر است از همین حالا دست به کار شوید و کمی اوضاع را سامان دهید. برای رفع مشکلات مالی همیشه در فکر یافتن راه حل بوده اید اما در واقع هیچ گاه اقدام جدی برای این کار نکرده اید. امروز همچنین برای مسائل شخصی شما نیز می تواند روز خاص و مهمی باشد پس بهتر است بر روی تصمیماتی که میگیرد خوب فکر کنید زیرا بر اتفاقات هفته آینده نیز این تصمیمات تاثیرگذار خواهند بود.

فال متولدین تیر ماه

مسائل و مشکلاتی پیش روی شماست اما در حال حاضر شما بسیار احساساتی شده اید و از این روز برای شما سخت که با این مسائل رو به رو شوید. فرصتی برای شما ایجاد می شود که اجازه می دهد به مسائلی مهم دست بزنید اما در این باره دوست دارید سکوت کنید و با کسی صحبت نکنید. سرزنش کردن به خاطر گذشته و کارهایی که در گذشته انجام داده اید کاری را از پیش نمی برد پس از این کار دست بکشید و این را بدانید هر چیزی به وقت و زمان خودش درست می شود. به احساسات خود و حس ششم خود اطمینان کنید و بدانید همه چیز برای شما به بهترین شکل ممکن رقم خواهد خورد.

فال متولدین مرداد ماه

امروز سعی دارید هرجور شده خود را از دید دیگران پنهان و مخفی سازید و از مرکز توجهات به دور باشید. برای اینکه روح خود را به جلا برسانید به کمی زمان نیاز دارید و در این کار دقت کنید زیرا این موضوع برای شما فوق العاده مهم خواهد بود. دنبال برنامه ای باشید که برای مدتی کوتاه از کار کناره گیری کنید تا روح شما به آرامش برسید. هیاهوی اطراف نیز می تواند برای شما مضر باشد و بر روح شما تاثیرات منفی نیز بگذارید.

فال متولدین شهریور ماه

امروز یک ملاقات غیر منتظره از یک آشنای قدیمی خواهید داشت و حتی شاید به یک مهمانی دعوت شوید اما در عین حال چندان تمایلی برای شرکت در این گونه مهمانی و درگیر شدن با مسائل و بحث های رایج در این جمع ها ندارید. هیچ گاه سعی نکنید از دوستان خود فاصله بگیرید و کمی تفریح و خوشگذارنی با دوستان برای هر فردی نیاز است. روابط اجتماعی خود را در حد مطلوب و سالم با دیگران حفظ کنید تا روحیه بهتری داشته باشید.

فال متولدین مهر ماه

کارهایی در حال انجام است و شما بدون اینکه در انجام آن ها دخالت مستقیمی داشته باشید در حال پیشبرد آن ها هستید امروز شاید موقعیت های سخت برای شما پیش بیاید اما سعی کنید صبر خود را از دست ندهید و موقعیت های پیچیده را برای خود پیچید ه تر نکنید. شاید بتوانید بخشی از وظایف خود را به دیگران محول نمایید زیرا متوجه شد اید که کارهای دسته جمعی می تواند نتایج خوبی را به دنبال داشته باشد اما در همین حین نیز دقت کنید که تبدیل به یک کارفرما بی رحم نشوید. گاهی اوقات شاید یک امنیت دروغین اطراف شما را بگیرد و فکر کنید کنترل تمام امور را در دست دارید اما چنین نیست.

فال متولدین آبان ماه

اکنون خیالی آسوده دارید و فکر می کنید همه چیز رو به راه است اما باید بدانید که این فکر آسوده تنها در ذهن شماست و در واقعیت چنین چیزی نیست. امروز سعی کنید روی کاری که می خواهید انجام دهید تمرکز نمایید زیرا قادر خواهید بود بزرگترین هدف و رویاهای خود را اجرا نمایید و به نتیجه برسید و آینده دلخواهی که همیشه منتظر آن بودید بریای خود بسازید و ایجاد نمایید. این کار ممکن است هفته ها طول بکشد و انتظار نداشته باشید که خیلی سریع به این نتایج دست پیدا کنید.

فال متولدین آذر ماه

یکی از عادت های شما این است که مشکلات و گرفتاری ها را با یک لبخند از خود دور می کنید اما امروز شاید این راهکار برای شما چندان پاسخ گو نباشد زیرا احساساست شما دگرگون شده است. سعی کنید افکار خود را برای دیگران بازگو نکنید اما در مقابل به کنکاش میان افکار خود باشید و یک سفر به درون خود را آغاز نمایید که کمی برای شما زمان می برد پس چندان عجله ای نداشته باشید.

فال متولدین دی ماه

فردی در اطراف شما قصد دارد که آرامش روحی و روانی شما را بهم بریزد و تعادل شما را بهم بزند تا تصمیمات عقلانی شما و تمرکز کاری شما از شما بگیرد و دقیقا مشکل شما نیز همین جاست که همیشه در روابط کاری و اجتماعی سعی دارید تنها از عقل و منطق خود کمک بگیرید و زمانی که نتوانید درست تصمیم بگیرید احساس عدم اطمینان پیدا می کنید. اما بهتر است در کارها از قلب خود نیز کمک بگیرید و اگر تصمیم از قلب و دل باشد بدون شک به مشکلی برنخواهد خورد.

فال متولدین بهمن ماه

در کارهای روزانه خود تغییراتی را یجاد کرده اید اما تا آن حد که باید از این تغییرات راضی و خشنود نیستید و فکر می کنید که تصمیم درستی نبوده است. اما یک بار دیگر به خودتان فرصت دهید و سعی کنید در رفتار و کردار خود چیزهای زیادی را تغییر دهید. با تمرین و کار و تکرار و کوشش می توانید به آرزوها و اهداف خود برسید و نقشه هایی را که در سر داردی عملی نمایید.

فال متولدین اسفند ماه

در حال حاضر خود را درگیر کارهای خلاقانه ای کرده اید اما انتظار نتایج را به این زودی نداشته باشید و که تا چند هفته دیگر مشخص خواهد شد. استعادا شما در زمان مناسب خودش مورد تحسین قرار می گیرد اما اگر در حال حاضر مورد تحسین نیستید چندان به دل نگیرید به زودی همه چیز عوض خواهد شد. روی کارها تمرکز نمایید و به دنبال راه حل عملی آن باشید و از دنیای پنهانی لذت ببرید بدون اینکه از کارهای خود با کسی صحبت کنید.

خواص و مضرات پرتقال

خواص و مضرات پرتقال

خواص و مضرات پرتقال , فواید و خاصیت های پرتقال , عوارض و زیان های پرتقال , o hw vjrhg

خواص و مضرات پرتقال

پرتقال یکی از میوه‌های فصل پاییز می باشد که بسیار آبدار بوده و به ‌‌عنوان نماد سلامتی و شادابی در میان میوه‌ها شناخته می شود. پرتقال دارای مزه‌ای ترش بوده و طبع سردی دارد و هرچه پرتقال شیرین‌تر باشد طبع آن معتدل و گرم می شود.

در این مطلب مجموعه ای از مهم ترین خواص و مضرات پرتقال را به صورت خلاصه جمع آوری کرده ایم ، برای شناخت بیشتر خواص پرتقال و عوارض مصرف آن در ادامه با سایت پارسی سرا در دسته بندی خواص مواد غذایی همراه باشید.

فواید و خاصیت های پرتقال

سلامت قلب

پتاسیم موجود در پرتقال که یک ماده معدنی الکترولیتی می باشد نقش مهمی در حفظ سلامت قلب دارد. کمبود پتاسیم در بدن باعث نامنظم شدن ضربان قلب شده و احتمال ابتلا به آریتمی را افزایش می دهد.

خواص ضد سرطان

پرتقال دارای ماده‌ای به نام لوموئید می باشد که برای جلوگیری از ابتلا به سرطان از جمله سرطان پوست، ریه، سینه، معده و روده بزرگ بسیار مؤثر می باشد.

تقویت سیستم ایمنی بدن

ویتامین سی موجود در پرتقال می‌تواند از آسیب‌های رادیکال‌های آزاد در بدن جلوگیری کرده و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. رادیکال‌های آزاد از عوامل اصلی بیماری‌های مزمن و خطرناک مانند تومورها و کرونری ها هستند.

کاهش خطر سنگ کلیه

شما می‌توانید برای جلوگیری از بیماری‌های کلیوی آب پرتقال میل کنید چرا که باعث کاهش سنگ کلیه می‌شود.

بهبود گوارش

اگر می‌خواهید فیبر بدن خود را تامین کنید بهتر است پرتقال بنوشید. یک لیوان پرتقال حدود دوازده درصد نیاز روزانه بدن به فیبر را تامین می‌کند. فیبر از بروز مشکلات و اختلالات گوارشی پیشگیری می‌کند.

پیشگیری از عفونت های ویروسی

مطالعات انجام‌شده نشان می‌دهد که پرتقال دارای پلی فنول می‌باشد که از بروز بیماری‌های ویروسی و عفونی پیشگیری می‌کند.

سلامت کبد

پرتقال به دلیل داشتن ویتامین آ و همچنین وجود ماده‌ای به نام کاروتنوئید باعث رفع اختلالات کبدی شده و برای سلامت کبد بسیار مفید است.

سلامت چشم

این میوه به دلیل داشتن کاروتنوئید از سلامت چشم محافظت کرده و بیماری‌های چشمی مانند دژنراسیون ماکولا را کاهش می‌دهد.

کاهش کلسترول

فیبر موجود در پرتقال برای کاهش کلسترول خون مؤثر بوده چراکه می تواند کلسترول اضافی بدن را جذب ند.

کاهش وزن و لاغری

پرتقال دارای کالری کمی بوده و فیبر فراوانی دارد به همین دلیل برای کاهش وزن مؤثر است و می‌تواند به شما به مدت طولانی احساس سیری دهد.

کاهش خطر سکته مغزی

در مطالعات انجام‌شده نشان می‌دهد مرکبات مختلف مانند پرتقال و گریپ فروت خطر سکته قلبی در زنان را کاهش می‌دهد کسانی که به‌صورت مرتب گریپ فروت و پرتقال میل می‌کنند 19 درصد از سایرین کمتر به بیماری سکته مغزی دچار می شوند.

عوارض و زیان های پرتقال

بیماری های کلیوی

پتاسیم برای کسانی که دچار بیماری های کلیوی هستند مضر می باشد ، در پرتقال پتاسیم به مقدار بالا وجود دارد پس بهتر است در مصرف آن احتیاط کنید.


طرز تهیه سالاد فصل

طرز تهیه سالاد فصل

طرز تهیه سالاد فصل مجلسی زمستانی , دستور سالاد فصل قالبی با گوجه , xvc jidi shghn twg

طرز تهیه سالاد فصل

با مواد لازم موجود در این آموزش آشپزی ایرانی می توانید برای 4 نفر سالاد فصل تهیه کنید ، در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری سالاد فصل تهیه کنید می توانید با ضرب و تقسیم کردن مواد ، مقدار مناسب مواد لازم را اندازه گیری کنید.

مواد لازم برای 4 نفر

مواد لازم سالاد فصل

  • خیار ۲ عدد
  • کاهو ۱ عدد
  • هویج ۲ عدد
  • کلم برگ ۱ عدد
  • گوجه فرنگی ۲ عدد
  • آب لیمو ترش 1 قاشق مرباخوری
  • نمک ، فلفل سیاه به اندازه کافی
  • سس مایونز و روغن زیتون به اندازه کافی

دستور تهیه سالاد فصل

طرز تهیه سالاد فصل

برای تهیه سالاد فصل مجلسی ابتدا برگ های کاهو را جدا می کنیم و می شوییم و روی تخته آشپزخانه قرار می دهیم و با چاقو در اندازه ای دلخواه خرد می کنیم و در کاسه ای بزرگ می ریزیم و کلم برگ را نیز می شوییم و روی تخته آشپزخانه به صورت نواری باریک خرد می کنیم

و به کاهو می افزاییم.هویج را تمیز می کنیم و رنده درشت می کنیم و داخل کاسه سالاد می ریزیم و گوجه فرنگی ها و خیارها را می شوییم و روی تخته آشپزخانه به صورت حلقه حلقه برش می دهیم و روی سالاد می ریزیم.

برای سس سالاد نیز سس مایونز را داخل کاسه ای می ریزیم و روغن زیتون،کمی آبلیمو و نمک و فلفل به آن می افزاییم و خوب مخلوط می کنیم و سالاد را به هر شکلی که تمایل دارید در ظرف می ریزیم و سس را روی آن می ریزیم و نوش جان کنید.


طرز تهیه خورش قارچ و مرغ

طرز تهیه خورش قارچ و مرغ

طرز تهیه خورش قارچ و مرغ مجلسی , دستور پخت خورشت قارچ و مرغ ساده , xvc jidi o va rhv lvy

طرز تهیه خورش قارچ و مرغ

با مواد لازم موجود در این آموزش آشپزی فرنگی می توانید برای 4 نفر خورش قارچ و مرغ تهیه کنید ، در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری خورش قارچ و مرغ تهیه کنید می توانید با ضرب و تقسیم کردن مواد ، مقدار مناسب مواد لازم را اندازه گیری کنید.

مواد لازم برای 4 نفر

مواد لازم خورش قارچ و مرغ

  • پیاز ۱ عدد
  • سیر ۲ حبه
  • قارچ ۲۰۰ گرم
  • سینه مرغ ۳ عدد
  • زرده تخم مرغ ۱ عدد
  • آرد ۱ قاشق چایخوری
  • زعفران ۱ قاشق غذاخوری
  • آب لیمو ترش ۱ قاشق چایخوری
  • نمک ، فلفل سیاه و روغن به اندازه کافی

دستور پخت خورش قارچ و مرغ

طرز تهیه خورش قارچ و مرغ

برای تهیه خورش قارچ و مرغ مجلسی ابتدا سینه های مرغ را روی تخته آشپزخانه قرار می دهیم و به صورت مربع های متوسط خرد می کنیم و کنار می گذاریم.بعد پیاز را پوست می گیریم و می شوییم و روی تخته آشپزخانه نگینی خرد می کنیم

و در تابه ای کمی روغن می ریزیم و روی حرارت کم قرار می دهیم و پیازهای خرد شده را در تابه می ریزیم و تفت می دهیم و می گذاریم تا کمی سبک شود.سیرها را پوست می گیریم و می شوییم و خرد می کنیم و به پیاز اضافه می کنیم و تفت می دهیم

و بعد از 3 دقیقه گوشت های مرغ خرد شده را اضافه می کنیم و مداوم تفت می دهیم تا رنگ گوشت ها کاملا تغییر کند و کمی نمک و فلفل روی آن ها می ریزیم و بعد 2 لیوان آب جوش روی گوشت می ریزیم و درب تابه را می گذاریم و حرارت را اول زیاد می کنیم

تا آب داخل تابه به جوش بیاید و بعد حرارت را ملایم می کنیم تا گوشت ها به مدت 30 دقیقه مغز پخت شوند. پس از گذشت 20 دقیقه از زمان پخت گوشت ها قارچ ها را با یک دستمال نمدار تمیز می کنیم و در آبکشی قرار می دهیم

و روی آن ها خیلی سریع آب می گیریم تا کاملا تمیز شوند و بعد روی تخته آشپزخانه آن ها را به صورت حلقه حلقه خرد می کنیم و در تابه ای کمی روغن می ریزیم و روی حرارت کم قرار می دهیم و قارچ ها را داخل تابه می ریزیم

و تفت می دهیم تا زمانیکه احساس کنیم قارچ ها کمی نرم شده اند و آرد کم کم به آن ها اضافه می کنیم و تفت می دهیم و کمی نمک و فلفل روی قارچ ها می ریزیم و با هم مخلوط می کنیم و تابه را از روی حرارت بر می داریم

و زمانیکه 30 دقیقه از پخت گوشت گذشت و آب آن به نصف رسیده بود مخلوط قارچ و آرد که داخل تابه است را به تابه مرغ اضافه می کنیم و زعفران دم کرده را به همراه آبلیمو به آن می افزاییم و درب تابه را مجددا می گذاریم تا خورش به مدت 10 دقیقه دیگر بپزد و حسابی جابیفتد.

پس از اینکه خورشت جاافتاد،زرده تخم مرغ را هم می زنیم و به خورشت اضافه می کنیم و 15 دقیقه بعد خورشت را از روی حرارت بر می داریم.خورش قارچ و مرغ را در ظرف مورد نظر می ریزیم (می توانید کمی سیب زمینی نیز سرخ کنید و کنار خورش سرو کنید) و با نان یا پلو نوش جان کنید.